Ekonomie


81. Cenově neelastická nabídka reaguje na změny ceny proporcionálně většími změnami nabízeného množství.

    PRAVDA
    NEPRAVDA

82. Technologický pokrok vede ke zvýšení mezního produktu práce (posun křivky mezního produktu vpravo nahoru).
    PRAVDA
    NEPRAVDA

83. Technologické optimum firmy je situace, kdy firma vyrábí nejefektivněji, tzn. kdy jsou průměrné náklady na jednotku vyrobeného výstupu nejnižší.
    PRAVDA
    NEPRAVDA

84. Celkové příjmy jsou součinem vyráběného množství a ceny za jeden kus.
    PRAVDA
    NEPRAVDA

85. Substituční efekt růstu ceny vyjadřuje změnu preferencí spotřebytele ve směru od relativně dražšího k relativně levnějšímu statku.
    NEPRAVDA
    PRAVDA

86. Cenová elasticita poptávky mezi dvěma body (tzv. oblouková elasticita poptávky) dává poněkud nepřesný odhad elasticity poptávky.
    PRAVDA
    NEPRAVDA

87. Celkové příjmy jsou součinem celkového zisku a množství prodané produkce.
    NEPRAVDA
    PRAVDA

88. Monopson na trhu práce je situace, kdy na trhu působí v daném oboru jediná firma, která díky tomu může zaměstnancům diktovat své podmínky.
    PRAVDA
    NEPRAVDA

89. Čím delší je časové období, tím hůře se výrobce dokáže vyrovnat se změnami ceny na trhu, a tím vyšší je proto cenová elasticita jeho nabídkové křivky.
    PRAVDA
    NEPRAVDA

90. Individuální nabídka dokonale konkurenční firmy v dlouhém období představuje obalovou křivku krátkodobých křivek nabídky dokonale konkurenční firmy.

    NEPRAVDA
    PRAVDA


yesit.cz

Copyright © 2004, Milan Mroczkowski, Kadaň