41. Tržní mechanismus popisuje způsob, jakým se na trhu vytváří rovnováha.
42. Fixní výrobní vstupy jsou takové, které nelze měnit v krátkém ani v dlouhém časovém období.
43. Účetní zisk je v podstatě vždycky vyšší než ekonomický zisk.
44. Pokud je cenová elasticita poptávky menší než cenová elasticita nabídky, bude na trhu fungovat s největší pravděpodobností odstředivý teorém.
45. Implicitní náklady, neboli náklady ztracené příležitosti (někdy též oportunitní náklady) jsou součástí nákladů explicitních.
46. Méněcenné statky lze charakterizovat jako zboží nebo služby, bez nichž se spotřebytel nedokáže obejít a jejichž nákup je do značné míry nezávislý na jeho důchodu.
47. Křivka poptávky představuje maximální poptávané množství, které je spotřebitel ochoten za danou cenu nakoupit.
48. Variabilní náklady představují ty náklady, za něž si firma v krátkém období pořizuje tzv. variabilní výrobní faktory, neboli vstupy souhrnně označované pojmem práce.
49. Cennově neelastická poptávka reaguje na změny ceny proporcionálně většími změnami poptávaného množství
50. Monopolní zisk (monopolní renta) je v dlouhém období zpravidla nulový.