21. Výrobce (firma, producent, podnik) představuje ten ekonomický subjekt, který nabízí práci svým zaměstnancům, aby s jejich pomocí mohl realizovat ýrobu.
22. Spotřebitelský přebytek je ta část přebytku výrobce, kterou monopol věnuje na charitu.
23. Autoregulace je schopnost státu pomocí vestavěných stabilizátorů automaticky regulovat tržní neefektivnost.
24. V dlouhodobém časovém období může výrobce měnit množství práce i množství kapitálu, které zapojuje do výroby, což mu dává možnost pružněji reagovat na změnu tržní ceny.
25. Převis nabídky (nabízeného množství) vzniká v situaci, kdy spotřebitelova ochota nakupovat předčí výrobcova očekávání.
26. Náklady mrtvé váhy jsou nejvyšší u monopolu, nižší u oligopolu, ještě nižší u monopolistické konkurence a nejnižší na trhu s dokonalou konkurencí.
27. Krátké období je takové, v němž není možné změnit množství práce ani kapitálu zapojované do výroby.
28. Zlaté pravidlo maximalizace zisku říká, že firma dosahuje nejvyššího ekonomického zisku v bodě, kde se protíná křivka mezní nákladů s křivkou průměrných příjmů.
29. Rostoucí výnosy z rozsahu se projevují v rostoucí části křivky dlouhodobých průměrných nákladů.
30. Giniho koeficient vyjadřuje míru důchodové nerovnosti. Čím vyšší hodnota, tím nižší důchodová nerovnost.