Dokumentace prostoru jmen Grendel::Base


Třídy

struct  Position
 Souřadnice ve 2D prostoru. ...
struct  Vector
 Vektor ve 2D prostoru. ...
struct  Color
 barva v RGB barevném prostoru se specifikací průhůlednosti (alfa-kanál) ...
struct  ColorQuantity
struct  MouseButtons
 struktura representují stisknutá tlačítka myši. Podporována jsou dvě standardní klasická tlačítka a tlačítko prostřední (užívané hlavně v Unixu). ...
struct  Font
 přenositelný popis řezu písma ...
class  WorldMatrix
 transformační matice ...
struct  Parallelogram
 Třída pro representaci rovnoběžníků (čtyřúhelníků s rovnoběžnými protilehlými stranami). Je důležitá neboť rovnoběžníky vznikají transformací obdélníků (resp. jiných rovnoběžníků). ...
interface  ICanvasObject
 Základní rozhraní objektů, které kooperují na plátně (= kreslící ploše). Ne všechny objekty plátna jsou viditelné. ...
interface  ICanvasCloneable
 Klonovatelné objekty by měly podporovat klonování tj. vytváření kopií s identickými hodnotami všech veřejných vlastností a identickým vzhledem (pouze u tvarů). Klon by měl automaticky zaregistrován do plátna svého vzoru a dědit i účast v komunikačních skupinách. ...
interface  IEventListener
 Rozhraní objektů -- naslouchačů, které zachytávají všechny události myšího kliknutí bez ohledu na jeho pozici(tj. objekt naslouchače nemusí ležet pod kurzorem myši). Zachytávající objekt musí být zaregistrován pomocí metody Canvas.AddEventListener(IEventListener) a vlastnost Canvas.MouseEventTarget musí obsahovat globální příznak EventListeners. ...
class  Canvas
 Kreslící plocha. Aplikace může využívat více pláten, ale každý objekt plátna (např. tvar může příslušet jen k jedinému plátnu). Pro vytváření pláten použijte továrnu CanvasFactory. ...
class  CanvasFactory
 Továrna pro vytváření kreslících ploch (pláten) s využitím zvolené kreslící technologie. ...
interface  ICanvasImplementation
 rozhraní přenositelného kreslení na plátno. Z důvodů snadné přenositelnosti je minimalizované a pro přenášení pozic užívá jednoduchých parametrů typu float (kreslící knihovna by měla podporovat float souřadnice). ...
interface  IDialogBuilder
 Rozhraní poskytovatele jednoduchých dialogů. Jednotlivé aktivní prvky jsou určeny jedinečnými textovými klíči, které zároveň slouží jako popisky. ...
interface  IBitmap
class  WFormsCanvasImplementation
 implementace plátna pomocí Windows Forms (verze 1.0). ...
class  WFBitmap
class  WFormDialogBuilder
class  DBForm
class  CompositeShape
class  CompositeInteractiveShape
interface  IDynamicObject
 Rozhraní dynamických objektů plátna. Dynamické objekty mohou reagovat na animační (simulační) čas, neboť během každého snímku je volána jejich metoda AnimationStep. ...
class  BaseDynamicObject
 základní implementace dynamického objektu (poskytuje jen fukčnost základního objektu plátna) ...
class  Animator
 základní implementace animátoru, tj. objektu, který se sám nezobrazuje, v rámci animace však ovlivňuje přidružený tvar ...
class  Shifter
 animátor, kerý animuje posun přidruženého tvaru z aktuální relativní pozice na novou resp. posun po celé cestě, definované jednotlivými body. ...
class  TemporaryShape
 abstraktní třída dočasných objektů tj. objektů jež po definovaném čase sami zanikají. ...
class  TemporaryMarker
 Třída objektů, jež kreslí dočasný vyznačovací obdélník kolem interaktivních objektů. ...
class  DeltaListNode
 Pomocná třída pro vytváření delta-listů plánovaných akcí. Je využívána třídou ActionLauncher. ...
class  ActionLauncher
 ActionLauncher slouží ke spouštění akcí v předem definovaném animačním čase (přesněji od zadaného animačního snímku). Akcemi jsou delagáti, kterým je při aktivaci předáno číslo snímku. ...
class  Inspector
interface  IShape
 základní rozhraní všech tvarů ...
interface  IInteractiveShape
 ozhraní pro interaktivní tvary tj. tvary které jsou schopny reagovat na vstupní událostiu (v současnosti jsou pouze události myši tj. stisk tlačítka myši nad daným tvarem) ...
class  BaseCanvasObject
 Základní implementace objektů plátna, jenž zahrnuje registraci a základní nastavení komunikace pomocí komunikačních skupin. Doporučená základní třída všech objektů plátna (nicméně stále je možná nezávislá přímá implementace rozhraní). ...
class  BaseShape
 Zaákladní implemntace tvaru. Implementace zajišťuje základní podporu (umístění, vrstvy) ale vlastní kreslení objektu je nedefinováno (musí být definováno v odvozených třídách). ...
class  BaseInteractiveShape
 Základní implementace interaktivních tvarů. Kromě zděděné podpory (registrace, umístění) je přidána pouze podpora uloženého příznaku aktivity (neaktivní objekt nereeaguje na vstupní události). Vlastní kreslení a reakce musí být dodefinována v podřízených třídách. ...

Výčty

enum  FontStyle
 výčet standardních stylů písma ...
enum  GenericFontFamily
 výčet standardních (generických) řezů písma (konkrétní font závisí na nastevení systému) ...
enum  MouseEventTarget
 Příznaky určující, která skupina objektů bude informována o myších událostech (= kliknutí). Některé příznaky jsou kombinovatelné (například naslouchači s běžnými interaktivními objekty). ...
enum  StandardButtons

Funkce

delegate void AnimationEvent ()
delegate void PaintEvent ()
delegate void MouseEvent (MouseButtons buttons, Position absolutePosition)


Dokumentace výčtových typů

výčet standardních stylů písma

Hodnoty výčtu:
Normal 
Italic 
Bold 
BoldItalic 

Definice je uvedena na řádku 427 v souboru AuxiliaryStructs.cs.

výčet standardních (generických) řezů písma (konkrétní font závisí na nastevení systému)

Hodnoty výčtu:
Unknown 
Serif 
SansSerif 
Monospace 

Definice je uvedena na řádku 437 v souboru AuxiliaryStructs.cs.

Příznaky určující, která skupina objektů bude informována o myších událostech (= kliknutí). Některé příznaky jsou kombinovatelné (například naslouchači s běžnými interaktivními objekty).

remarks>kombinace OneInteractiveShape s InteractiveShapes není definována

Hodnoty výčtu:
None  události související s myší jsou zahozeny (musí být uveden jako jediný příznak)

OneInteractiveShape  myší události jsou doručeny nanejvýše jedinému interaktivnímu tvaru pod kurzorem myši. Volba je založena nejdříve na vrstvě (preferovány jsou objekty ve vyšších vrstvách), následně na vzdálenosti mezi kurzorem a vztažným bodem tvaru (zvolen je nejbližší). Toto nastavení je počáteční.

InteractiveShapes  myší událost je doručena všem interaktivním tvarům pod kurzorem

EventListeners  myší událost je doručena všem objektům, které se zaregistrovaly jako naslouchači

Definice je uvedena na řádku 63 v souboru Canvas.cs.

Hodnoty výčtu:
OK 
Cancel 
None  události související s myší jsou zahozeny (musí být uveden jako jediný příznak)

Definice je uvedena na řádku 56 v souboru CanvasImplementation.cs.


Dokumentace funkcí

delegate void Grendel::Base::AnimationEvent (  ) 

delegate void Grendel::Base::MouseEvent ( MouseButtons  buttons,
Position  absolutePosition 
)

delegate void Grendel::Base::PaintEvent (  ) 


Generováno Sun Jul 12 20:34:42 2009 pro projekt Grafická knihovna GRENDEL programem  doxygen 1.5.5