Dokumentace rozhraní Grendel::Base::IInteractiveShape

ozhraní pro interaktivní tvary tj. tvary které jsou schopny reagovat na vstupní událostiu (v současnosti jsou pouze události myši tj. stisk tlačítka myši nad daným tvarem) ...

Diagram dědičnosti pro třídu Grendel::Base::IInteractiveShape

Grendel::Base::IShape Grendel::Base::ICanvasObject Grendel::Communication::IMessageReceiver Grendel::Base::BaseInteractiveShape Grendel::Example::InteractiveGreekCross Grendel::Base::CompositeInteractiveShape Grendel::Example::Star Grendel::Ui::Button Grendel::Ui::CloneButton

Seznam všech členů.

Veřejné metody

void Interaction (MouseButtons button, Position location)
 obsluha vstupních (myších) událostí. Kód obsahuje reakci tvaru na stisk tlačítka myši uvnitř aktivní oblasti. /summary>
void Painting ()
 hlavní kreslící metoda. Musí obsahovat všechny elemntární příkazy (primitiva) pro vykreslení tvaru. Kreslící metoda je volána volána při inicializace plátna, při jeho obnovování (např. po zakrytí okna, resp. v jednotlivých animačních krocích. Tato metoda musí být předefinována v odvozených třídách, pokud je tvar vytvářen jako elementární (tj. nesložený z jiných tvarů)
void AddToCommunicationGroup (string groupName)
 Přidává objekt do komunikační skupiny v centrální komunikačním uzlu.
void RemoveFromCommunicationGroup (string groupName)
 Vyjímá objekt z komunikační skupiny.
void MessageReceiving (object message)

Vlastnosti

Position LeftTopCorner [get]
Position RightBottomCorner [get]
bool IsActive [get, set]
Position Location [get, set]
IShape ParentShape [get, set]
Position AbsolutePosition [get]
Color BaseColor [get, set]
int Layer [get, set]
WorldMatrix LocalTransformation [get, set]
WorldMatrix TotalTransformation [get]
Canvas Canvas [get]
IList< string > ComunnicationGroups [get]


Detailní popis

ozhraní pro interaktivní tvary tj. tvary které jsou schopny reagovat na vstupní událostiu (v současnosti jsou pouze události myši tj. stisk tlačítka myši nad daným tvarem)

Definice je uvedena na řádku 74 v souboru Shapes.cs.


Dokumentace k metodám

void Grendel::Base::IInteractiveShape::Interaction ( MouseButtons  button,
Position  location 
)

obsluha vstupních (myších) událostí. Kód obsahuje reakci tvaru na stisk tlačítka myši uvnitř aktivní oblasti. /summary>

Implementováno v Grendel::Base::CompositeInteractiveShape, Grendel::Example::InteractiveGreekCross, Grendel::Example::Star, Grendel::Base::BaseInteractiveShape a Grendel::Ui::Button.

void Grendel::Base::IShape::Painting (  )  [inherited]

hlavní kreslící metoda. Musí obsahovat všechny elemntární příkazy (primitiva) pro vykreslení tvaru. Kreslící metoda je volána volána při inicializace plátna, při jeho obnovování (např. po zakrytí okna, resp. v jednotlivých animačních krocích. Tato metoda musí být předefinována v odvozených třídách, pokud je tvar vytvářen jako elementární (tj. nesložený z jiných tvarů)

Implementováno v Grendel::Base::CompositeShape, Grendel::Base::CompositeInteractiveShape, Grendel::Base::TemporaryMarker, Grendel::Example::Star, Grendel::Extra::UnitCircle, Grendel::Extra::UnitHorizontalLine, Grendel::Extra::GreekCross, Grendel::Extra::StaticBitmap, Grendel::Extra::ResourceBitmap, Grendel::Extra::Text, Grendel::Extra::TextWithFont, Grendel::Extra::BezierCurve, Grendel::Base::BaseShape a Grendel::Ui::Button.

void Grendel::Base::ICanvasObject::AddToCommunicationGroup ( string  groupName  )  [inherited]

Přidává objekt do komunikační skupiny v centrální komunikačním uzlu.

Parametry:
groupName Identifikace komunikační skupiny.

Implementováno v Grendel::Base::BaseCanvasObject.

void Grendel::Base::ICanvasObject::RemoveFromCommunicationGroup ( string  groupName  )  [inherited]

Vyjímá objekt z komunikační skupiny.

Implementováno v Grendel::Base::BaseCanvasObject.

void Grendel::Communication::IMessageReceiver::MessageReceiving ( object  message  )  [inherited]

Implementováno v Grendel::Base::BaseCanvasObject.


Dokumentace k vlastnosti

Position Grendel::Base::IInteractiveShape::LeftTopCorner [get]

Levý horní roh obdélníkové oblasti, která by měla obsahovat všechny viditelné části tvaru. Tato oblast definuje aktivní část tvaru tj. oblast v níž jsou zachytávány události myši a následně doručovány tomuto interaktivnímu tvaru. Pozice je relativní vůči vztažnému bodu daného tvaru (vztažný bod by neměl být umístěn vně aktivní oblasti)

Implementováno v Grendel::Base::CompositeInteractiveShape, Grendel::Example::InteractiveGreekCross, Grendel::Example::Star, Grendel::Base::BaseInteractiveShape a Grendel::Ui::Button.

Definice je uvedena na řádku 81 v souboru Shapes.cs.

Position Grendel::Base::IInteractiveShape::RightBottomCorner [get]

Pravý dolní roh obdélníkové oblasti, která by měla obsahovat všechny viditelné části tvaru. Tato oblast definuje aktivní část tvaru tj. oblast v níž jsou zachytávány události myši a následně doručovány tomuto interaktivnímu tvaru. Pozice je relativní vůči vztažnému bodu daného tvaru (vztažný bod by neměl být umístěn vně aktivní oblasti)

Implementováno v Grendel::Base::CompositeInteractiveShape, Grendel::Example::InteractiveGreekCross, Grendel::Example::Star, Grendel::Base::BaseInteractiveShape a Grendel::Ui::Button.

Definice je uvedena na řádku 88 v souboru Shapes.cs.

bool Grendel::Base::IInteractiveShape::IsActive [get, set]

interaktivní objekt je běžně aktivní, tj. reaguje na vstupní události. Pomocí vlastnosti IsActive je však možno tvar dočasně deaktivovat. To je užitečné například ve složených objektech.

Implementováno v Grendel::Example::InteractiveGreekCross a Grendel::Base::BaseInteractiveShape.

Definice je uvedena na řádku 98 v souboru Shapes.cs.

Position Grendel::Base::IShape::Location [get, set, inherited]

umístění vztažného bodu objektu. Umístění je u podtvarů relativní ke vztažnému bodu nadřízeného podtvaru. U tvarů bez nadřízeného tvaru (= kořenových tvarů) je umístění vztaženo k fyzickým souřadnicím plátna (tj. je absolutní)

Implementováno v Grendel::Base::BaseShape.

Definice je uvedena na řádku 18 v souboru Shapes.cs.

IShape Grendel::Base::IShape::ParentShape [get, set, inherited]

rodičovský tj. nadřízený tvar. Podřízený tvar je umístěn relativně vůči nadřízenému a sdílí jeho transformace (např. je posouván spolu s rodičem). Závisí na něm také existenčně tj. při zániku nadřízeného objektu je destruován. U kořenových objekty tj. objektu, které nejsou součástí žádného objektu, má tato vlastnost hodnotu null.

Implementováno v Grendel::Base::BaseShape.

Definice je uvedena na řádku 27 v souboru Shapes.cs.

Position Grendel::Base::IShape::AbsolutePosition [get, inherited]

absolutní pozice tvaru vůči plátnu. Je vypočítána z umístění aplikací transformací v řetězci nadřízených objektů.

Implementováno v Grendel::Base::BaseShape.

Definice je uvedena na řádku 32 v souboru Shapes.cs.

Color Grendel::Base::IShape::BaseColor [get, set, inherited]

základní barva tvaru (typicky je převažující barva např. barva výplně u jednobarevných objektů). Pokud tvar nemá základní barvu je možno vrátit tzv. prázdnou barvu (= plně průhledná černá).

Implementováno v Grendel::Base::BaseShape.

Definice je uvedena na řádku 39 v souboru Shapes.cs.

int Grendel::Base::IShape::Layer [get, set, inherited]

vrstva, v níž je tvar kreslen. Tvary ve vyšších vstvách (= s numericky vyšší hodnotou) zakrývají objekty ve vrstvách nižších. Základní vrstva je vrstva 0. Lze používat i vrstvy se zápornou hodnotou.

Implementováno v Grendel::Base::BaseShape.

Definice je uvedena na řádku 46 v souboru Shapes.cs.

WorldMatrix Grendel::Base::IShape::LocalTransformation [get, set, inherited]

lokální (vnitřní) transformace tvaru. Ovlivňuje jak elementární kreslící operace (primitiva tj. Canvas.DrawXXX), tak případné podřízené objekty.

Implementováno v Grendel::Base::BaseShape.

Definice je uvedena na řádku 52 v souboru Shapes.cs.

WorldMatrix Grendel::Base::IShape::TotalTransformation [get, inherited]

globální (vnější) transformace objektu. Transformace objektu jako celku, zděděné z řetězce nadřízených objektů.

Implementováno v Grendel::Base::BaseShape.

Definice je uvedena na řádku 57 v souboru Shapes.cs.

Canvas Grendel::Base::ICanvasObject::Canvas [get, inherited]

Plátno, ke kterému objekt přísluší.

Implementováno v Grendel::Base::BaseCanvasObject.

Definice je uvedena na řádku 16 v souboru Canvas.cs.

IList<string> Grendel::Base::ICanvasObject::ComunnicationGroups [get, inherited]

Kopie seznamu komunikačních skupin, do níž objekt přísluší.

Implementováno v Grendel::Base::BaseCanvasObject.

Definice je uvedena na řádku 31 v souboru Canvas.cs.


Dokumentace pro toto rozhraní byla generována z následujícího souboru:

Generováno Sun Jul 12 20:34:43 2009 pro projekt Grafická knihovna GRENDEL programem  doxygen 1.5.5