Následující seznam obsahuje především identifikace tříd, ale nacházejí se zde i další netriviální prvky, jako jsou struktury (struct), unie (union) a rozhraní (interface). V seznamu jsou uvedeny jejich stručné popisy:
Grendel::Base::ActionLauncher | ActionLauncher slouží ke spouštění akcí v předem definovaném animačním čase (přesněji od zadaného animačního snímku). Akcemi jsou delagáti, kterým je při aktivaci předáno číslo snímku |
Grendel::Base::Animator | Základní implementace animátoru, tj. objektu, který se sám nezobrazuje, v rámci animace však ovlivňuje přidružený tvar |
Grendel::Base::BaseCanvasObject | Základní implementace objektů plátna, jenž zahrnuje registraci a základní nastavení komunikace pomocí komunikačních skupin. Doporučená základní třída všech objektů plátna (nicméně stále je možná nezávislá přímá implementace rozhraní) |
Grendel::Base::BaseDynamicObject | Základní implementace dynamického objektu (poskytuje jen fukčnost základního objektu plátna) |
Grendel::Base::BaseInteractiveShape | Základní implementace interaktivních tvarů. Kromě zděděné podpory (registrace, umístění) je přidána pouze podpora uloženého příznaku aktivity (neaktivní objekt nereeaguje na vstupní události). Vlastní kreslení a reakce musí být dodefinována v podřízených třídách |
Grendel::Base::BaseShape | Zaákladní implemntace tvaru. Implementace zajišťuje základní podporu (umístění, vrstvy) ale vlastní kreslení objektu je nedefinováno (musí být definováno v odvozených třídách) |
Grendel::Extra::BezierCurve | Zobrazení beziérovy křivky (určené čtyřmi body nebo dvěma body a dvěma vektory) |
Grendel::Ui::Button | |
Grendel::Base::Canvas | Kreslící plocha. Aplikace může využívat více pláten, ale každý objekt plátna (např. tvar může příslušet jen k jedinému plátnu). Pro vytváření pláten použijte továrnu CanvasFactory |
Grendel::Base::CanvasFactory | Továrna pro vytváření kreslících ploch (pláten) s využitím zvolené kreslící technologie |
Grendel::Ui::CloneButton | |
Grendel::Base::Color | Barva v RGB barevném prostoru se specifikací průhůlednosti (alfa-kanál) |
Grendel::Base::ColorQuantity | |
Grendel::Base::CompositeInteractiveShape | |
Grendel::Base::CompositeShape | |
Grendel::Base::DBForm | |
Grendel::Base::DeltaListNode | Pomocná třída pro vytváření delta-listů plánovaných akcí. Je využívána třídou ActionLauncher |
Grendel::Base::Font | Přenositelný popis řezu písma |
Grendel::Example::FrameCounter | Simple self animated shape displaying current animation frame. It serve primary for testing purposes (animation speed, problems with repainting) |
Grendel::Extra::GreekCross | Jednoduchý kříž s rameny stejné délky (= řecký kříž). Vztažný bod je uprostřed v křížení |
Grendel::Base::IBitmap | |
Grendel::Base::ICanvasCloneable | Klonovatelné objekty by měly podporovat klonování tj. vytváření kopií s identickými hodnotami všech veřejných vlastností a identickým vzhledem (pouze u tvarů). Klon by měl automaticky zaregistrován do plátna svého vzoru a dědit i účast v komunikačních skupinách |
Grendel::Base::ICanvasImplementation | Rozhraní přenositelného kreslení na plátno. Z důvodů snadné přenositelnosti je minimalizované a pro přenášení pozic užívá jednoduchých parametrů typu float (kreslící knihovna by měla podporovat float souřadnice) |
Grendel::Base::ICanvasObject | Základní rozhraní objektů, které kooperují na plátně (= kreslící ploše). Ne všechny objekty plátna jsou viditelné |
Grendel::Communication::ICommunicator | Rozhraní objektů zajišťujících komunikaci mezi objekty aplikace. Komunikující objekty se sdružují do pojmenovaných komunikačních skupin prostřednictvím registrace u komunikátoru. Následně lze posílat zprávy všem objektům ve skupině. KOmunikátor je implementací návrhového vzoru "Pozorovatel" (Observer) |
Grendel::Base::IDialogBuilder | Rozhraní poskytovatele jednoduchých dialogů. Jednotlivé aktivní prvky jsou určeny jedinečnými textovými klíči, které zároveň slouží jako popisky |
Grendel::Base::IDynamicObject | Rozhraní dynamických objektů plátna. Dynamické objekty mohou reagovat na animační (simulační) čas, neboť během každého snímku je volána jejich metoda AnimationStep |
Grendel::Base::IEventListener | Rozhraní objektů -- naslouchačů, které zachytávají všechny události myšího kliknutí bez ohledu na jeho pozici(tj. objekt naslouchače nemusí ležet pod kurzorem myši). Zachytávající objekt musí být zaregistrován pomocí metody Canvas.AddEventListener(IEventListener) a vlastnost Canvas.MouseEventTarget musí obsahovat globální příznak EventListeners |
Grendel::Base::IInteractiveShape | Ozhraní pro interaktivní tvary tj. tvary které jsou schopny reagovat na vstupní událostiu (v současnosti jsou pouze události myši tj. stisk tlačítka myši nad daným tvarem) |
Grendel::Communication::IMessageReceiver | Rozhraní objektů schopných přijímat zprávy |
Grendel::Base::Inspector | |
Grendel::Example::InteractiveGreekCross | Interaktivní verze řeckého kříže (s dialogem vlastností). Ukázkový a testovací tvar |
Grendel::Base::IShape | Základní rozhraní všech tvarů |
Grendel::Extra::LinearShape | Společná třída čárových objektů tj. objektů složených jen s čar s danou pevnou šířkou |
Grendel::Communication::LocalCommunicator | Implementace komunikátoru, který podporuje komunikaci uvnitř aplikace (v jediném procesu na jediném počítači) |
Grendel::Base::MouseButtons | Struktura representují stisknutá tlačítka myši. Podporována jsou dvě standardní klasická tlačítka a tlačítko prostřední (užívané hlavně v Unixu) |
Grendel::Base::Parallelogram | Třída pro representaci rovnoběžníků (čtyřúhelníků s rovnoběžnými protilehlými stranami). Je důležitá neboť rovnoběžníky vznikají transformací obdélníků (resp. jiných rovnoběžníků) |
Grendel::Base::Position | Souřadnice ve 2D prostoru |
Grendel::Extra::ResourceBitmap | Zobrazení bitmapy ze zdrojů připojených k aplikaci (tj. například k assembly) |
Grendel::Base::Shifter | Animátor, kerý animuje posun přidruženého tvaru z aktuální relativní pozice na novou resp. posun po celé cestě, definované jednotlivými body |
Grendel::Example::Star | |
Grendel::Extra::StaticBitmap | Zobrazení bitmapy z grafického soubouru |
Grendel::Base::TemporaryMarker | Třída objektů, jež kreslí dočasný vyznačovací obdélník kolem interaktivních objektů |
Grendel::Base::TemporaryShape | Abstraktní třída dočasných objektů tj. objektů jež po definovaném čase sami zanikají |
Grendel::Extra::Text | Zobrazení jednoduchého textu v standardním strojopisném fontu (je možno změnit pouze barvu). Vztažný bod je v levém horním rohu |
Grendel::Extra::TextWithFont | |
Grendel::Extra::UnitCircle | Jednotková kružnice se středem ve vztažném bodě |
Grendel::Extra::UnitHorizontalLine | Jednotková úsečka vycházející z bodu (0,0) a končící v bodě (1,0) tj. vodorovná |
Grendel::Base::Vector | Vektor ve 2D prostoru |
Grendel::Base::WFBitmap | |
Grendel::Base::WFormDialogBuilder | |
Grendel::Base::WFormsCanvasImplementation | Implementace plátna pomocí Windows Forms (verze 1.0) |
Grendel::Base::WorldMatrix | Transformační matice |