Veřejné metody | |
void | Interaction (MouseButtons button, Position location) |
obsluha vstupních (myších) událostí. Kód obsahuje reakci tvaru na stisk tlačítka myši uvnitř aktivní oblasti. /summary> | |
void | Painting () |
hlavní kreslící metoda. Musí obsahovat všechny elemntární příkazy (primitiva) pro vykreslení tvaru. Kreslící metoda je volána volána při inicializace plátna, při jeho obnovování (např. po zakrytí okna, resp. v jednotlivých animačních krocích. Tato metoda musí být předefinována v odvozených třídách, pokud je tvar vytvářen jako elementární (tj. nesložený z jiných tvarů) | |
void | AddToCommunicationGroup (string groupName) |
Přidává objekt do komunikační skupiny v centrální komunikačním uzlu. | |
void | RemoveFromCommunicationGroup (string groupName) |
Vyjímá objekt z komunikační skupiny. | |
void | MessageReceiving (object message) |
Vlastnosti | |
Position | LeftTopCorner [get] |
Position | RightBottomCorner [get] |
bool | IsActive [get, set] |
Position | Location [get, set] |
IShape | ParentShape [get, set] |
Position | AbsolutePosition [get] |
Color | BaseColor [get, set] |
int | Layer [get, set] |
WorldMatrix | LocalTransformation [get, set] |
WorldMatrix | TotalTransformation [get] |
Canvas | Canvas [get] |
IList< string > | ComunnicationGroups [get] |
Definice je uvedena na řádku 74 v souboru Shapes.cs.
void Grendel::Base::IInteractiveShape::Interaction | ( | MouseButtons | button, | |
Position | location | |||
) |
obsluha vstupních (myších) událostí. Kód obsahuje reakci tvaru na stisk tlačítka myši uvnitř aktivní oblasti. /summary>
Implementováno v Grendel::Base::CompositeInteractiveShape, Grendel::Example::InteractiveGreekCross, Grendel::Example::Star, Grendel::Base::BaseInteractiveShape a Grendel::Ui::Button.
void Grendel::Base::IShape::Painting | ( | ) | [inherited] |
hlavní kreslící metoda. Musí obsahovat všechny elemntární příkazy (primitiva) pro vykreslení tvaru. Kreslící metoda je volána volána při inicializace plátna, při jeho obnovování (např. po zakrytí okna, resp. v jednotlivých animačních krocích. Tato metoda musí být předefinována v odvozených třídách, pokud je tvar vytvářen jako elementární (tj. nesložený z jiných tvarů)
Implementováno v Grendel::Base::CompositeShape, Grendel::Base::CompositeInteractiveShape, Grendel::Base::TemporaryMarker, Grendel::Example::Star, Grendel::Extra::UnitCircle, Grendel::Extra::UnitHorizontalLine, Grendel::Extra::GreekCross, Grendel::Extra::StaticBitmap, Grendel::Extra::ResourceBitmap, Grendel::Extra::Text, Grendel::Extra::TextWithFont, Grendel::Extra::BezierCurve, Grendel::Base::BaseShape a Grendel::Ui::Button.
void Grendel::Base::ICanvasObject::AddToCommunicationGroup | ( | string | groupName | ) | [inherited] |
Přidává objekt do komunikační skupiny v centrální komunikačním uzlu.
groupName | Identifikace komunikační skupiny. |
Implementováno v Grendel::Base::BaseCanvasObject.
void Grendel::Base::ICanvasObject::RemoveFromCommunicationGroup | ( | string | groupName | ) | [inherited] |
void Grendel::Communication::IMessageReceiver::MessageReceiving | ( | object | message | ) | [inherited] |
Implementováno v Grendel::Base::BaseCanvasObject.
Position Grendel::Base::IInteractiveShape::LeftTopCorner [get] |
Levý horní roh obdélníkové oblasti, která by měla obsahovat všechny viditelné části tvaru. Tato oblast definuje aktivní část tvaru tj. oblast v níž jsou zachytávány události myši a následně doručovány tomuto interaktivnímu tvaru. Pozice je relativní vůči vztažnému bodu daného tvaru (vztažný bod by neměl být umístěn vně aktivní oblasti)
Implementováno v Grendel::Base::CompositeInteractiveShape, Grendel::Example::InteractiveGreekCross, Grendel::Example::Star, Grendel::Base::BaseInteractiveShape a Grendel::Ui::Button.
Position Grendel::Base::IInteractiveShape::RightBottomCorner [get] |
Pravý dolní roh obdélníkové oblasti, která by měla obsahovat všechny viditelné části tvaru. Tato oblast definuje aktivní část tvaru tj. oblast v níž jsou zachytávány události myši a následně doručovány tomuto interaktivnímu tvaru. Pozice je relativní vůči vztažnému bodu daného tvaru (vztažný bod by neměl být umístěn vně aktivní oblasti)
Implementováno v Grendel::Base::CompositeInteractiveShape, Grendel::Example::InteractiveGreekCross, Grendel::Example::Star, Grendel::Base::BaseInteractiveShape a Grendel::Ui::Button.
bool Grendel::Base::IInteractiveShape::IsActive [get, set] |
interaktivní objekt je běžně aktivní, tj. reaguje na vstupní události. Pomocí vlastnosti IsActive je však možno tvar dočasně deaktivovat. To je užitečné například ve složených objektech.
Implementováno v Grendel::Example::InteractiveGreekCross a Grendel::Base::BaseInteractiveShape.
Position Grendel::Base::IShape::Location [get, set, inherited] |
umístění vztažného bodu objektu. Umístění je u podtvarů relativní ke vztažnému bodu nadřízeného podtvaru. U tvarů bez nadřízeného tvaru (= kořenových tvarů) je umístění vztaženo k fyzickým souřadnicím plátna (tj. je absolutní)
Implementováno v Grendel::Base::BaseShape.
IShape Grendel::Base::IShape::ParentShape [get, set, inherited] |
rodičovský tj. nadřízený tvar. Podřízený tvar je umístěn relativně vůči nadřízenému a sdílí jeho transformace (např. je posouván spolu s rodičem). Závisí na něm také existenčně tj. při zániku nadřízeného objektu je destruován. U kořenových objekty tj. objektu, které nejsou součástí žádného objektu, má tato vlastnost hodnotu null.
Implementováno v Grendel::Base::BaseShape.
Position Grendel::Base::IShape::AbsolutePosition [get, inherited] |
absolutní pozice tvaru vůči plátnu. Je vypočítána z umístění aplikací transformací v řetězci nadřízených objektů.
Implementováno v Grendel::Base::BaseShape.
Color Grendel::Base::IShape::BaseColor [get, set, inherited] |
základní barva tvaru (typicky je převažující barva např. barva výplně u jednobarevných objektů). Pokud tvar nemá základní barvu je možno vrátit tzv. prázdnou barvu (= plně průhledná černá).
Implementováno v Grendel::Base::BaseShape.
int Grendel::Base::IShape::Layer [get, set, inherited] |
vrstva, v níž je tvar kreslen. Tvary ve vyšších vstvách (= s numericky vyšší hodnotou) zakrývají objekty ve vrstvách nižších. Základní vrstva je vrstva 0. Lze používat i vrstvy se zápornou hodnotou.
Implementováno v Grendel::Base::BaseShape.
WorldMatrix Grendel::Base::IShape::LocalTransformation [get, set, inherited] |
lokální (vnitřní) transformace tvaru. Ovlivňuje jak elementární kreslící operace (primitiva tj. Canvas.DrawXXX), tak případné podřízené objekty.
Implementováno v Grendel::Base::BaseShape.
WorldMatrix Grendel::Base::IShape::TotalTransformation [get, inherited] |
globální (vnější) transformace objektu. Transformace objektu jako celku, zděděné z řetězce nadřízených objektů.
Implementováno v Grendel::Base::BaseShape.
Canvas Grendel::Base::ICanvasObject::Canvas [get, inherited] |
Plátno, ke kterému objekt přísluší.
Implementováno v Grendel::Base::BaseCanvasObject.
IList<string> Grendel::Base::ICanvasObject::ComunnicationGroups [get, inherited] |
Kopie seznamu komunikačních skupin, do níž objekt přísluší.
Implementováno v Grendel::Base::BaseCanvasObject.