Veřejné metody | |
void | Remember (ICanvasObject newCanvasObject) |
Registrace objektu plátna. Každý objekt plátna musí být registrován (tj. musí volat resp. musí být pro něj volána tato metoda). Typicky se tak děje v konstruktoru. | |
void | Forget (ICanvasObject fadingObject) |
Odregistrování objektu plátna (objekt je parametrem metody). Objekt musí být přirozeně předtím zaregistrován (viz Canvas.Remember). | |
void | Display (double animationInterval) |
Zobrazuje plátno v okně (pokud již neexistuje) a startuje animaci. Zbytek aplikace je prováděn v rámci událostní smyčky, tj. volání této metody nikdy nekončí Veškeré další aktivity programu musí být vykonávány jako reakce na myší a animační události. | |
void | Display () |
/ Zobrazuje plátno v okně (pokud již neexistuje) a startuje animaci s animačním intervalem 0,1 vteřiny. Zbytek aplikace je prováděn v rámci událostní smyčky, tj. volání této metody nikdy nekončí Veškeré další aktivity programu musí být vykonávány jako reakce na myší a animační události. | |
IBitmap | LoadBitmap (Stream bitmapStream) |
Načítá bitmapu ze datového proudu (tj. například ze souboru). Podporované formáty závisí na použité knihovně, podpora formátů JPG resp. PNG je však všeobecná. | |
double | TextHeight (string text, Font font) |
Výška textu zobrazeného příslušným řezem písma v pixelech. | |
double | TextWidth (string text, Font f) |
Šířka textu zobrazeného příslušným řezem písma v pixelech. | |
void | DrawLine (IShape shape, Position startPointLocation, Position endPointLocation, double lineWidth, Color color) |
Kreslí na plátno úsečku z bodu startPointLocation do bodu endPointPointLocation. Úsečka musí být kreslena v rámci metody IShape.Painting() určitého tvaru. Tento tvar musí být předán jako první parametr. Pozice jsou relativní ke vztažnému bodu tvaru. | |
void | DrawLine (IShape shape, Position startPointLocation, Position endPointLocation, Color color) |
Zkrácená verze volání Canvas.DrawLine(IShape, Position, Position, int, Color) s šířkou rovnou jednomu pixelu. | |
void | DrawCircle (IShape shape, Position centerLocation, double r, double lineWidth, Color color) |
Kreslí na plátno kružnici ze středem na pozici centerLocation a poloměrem r. Kružnice musí být kreslena v rámci metody IShape.Painting() určitého tvaru. Tento tvar musí být předán jako první parametr. Pozice jsou relativní ke vztažnému bodu tvaru. | |
void | DrawText (IShape shape, Position topLeftLocation, string text, Font font, Color color) |
Kreslí na plátno text daným fontem a danou barvou. Text musí být kreslen v rámci metody IShape.Painting() určitého tvaru. Tento tvar musí být předán jako první parametr. Pozice jsou relativní ke vztažnému bodu tvaru. | |
void | DrawText (IShape shape, Position topLeftLocation, string text) |
void | DrawRectangle (IShape shape, Position topLeftLocation, Position bottomRightLocation, double width, Color color) |
void | DrawRectangle (IShape shape, Position topLeftLocation, Position bottomRigthLocation, Color color) |
Zkrácená verze metody Canvas.DrawRectangle(IShape, Position, Position, double, Color) s šířkou linek jeden pixel. | |
void | DrawFilledTriangle (IShape shape, Position p1Location, Position p2Location, Position p3Location, Color color) |
Kreslí vyplněný trojúhelník (vrcholy zadány jednotlivě). Trojúhelník. | |
void | DrawFilledTriangle (IShape shape, Position[] cornerLocations, Color color) |
Kreslí vyplněný trojúhelník (vrcholy zadány v poli). Trojúhelník. | |
void | DrawBitmap (IShape shape, Position topLeftLocation, IBitmap bitmap) |
Kreslí bitmapu. Objekt bitmapy lze získat voláním metody Canvas.LoadBitmap(Stream). Bitmapa. | |
void | DrawBezierCurve (IShape shape, Position p0, Position p1, Position p2, Position p3, double widthOfCurve, Color color) |
Kreslí beziérovou kubiku (křivku) určenou čtyřmi body. Křivka. | |
IEnumerator< T > | ObjectsOfType< T > () |
void | AddEventListener (IEventListener listener) |
registruje naslouchače myších událostí (Canvas.MouseEventTarget) | |
void | RemoveEventListener (IEventListener listener) |
odregistruje naslouchače myších událostí (Canvas.MouseEventTarget) | |
Chráněné metody | |
virtual void | Repainting () |
virtual void | MouseEventDispatcher (MouseButtons buttons, Position absolutePosition) |
virtual void | Animation () |
Vlastnosti | |
int | Width [get] |
int | Height [get] |
double | AnimationInterval [get] |
int | Frame [get] |
MouseEventTarget | MouseEventTarget [get, set] |
IEnumerator< ICanvasObject > | CanvasObjects [get] |
IEnumerator< IShape > | Shapes [get] |
Definice je uvedena na řádku 90 v souboru Canvas.cs.
void Grendel::Base::Canvas::Remember | ( | ICanvasObject | newCanvasObject | ) | [inline] |
void Grendel::Base::Canvas::Forget | ( | ICanvasObject | fadingObject | ) | [inline] |
Odregistrování objektu plátna (objekt je parametrem metody). Objekt musí být přirozeně předtím zaregistrován (viz Canvas.Remember).
void Grendel::Base::Canvas::Display | ( | double | animationInterval | ) | [inline] |
Zobrazuje plátno v okně (pokud již neexistuje) a startuje animaci. Zbytek aplikace je prováděn v rámci událostní smyčky, tj. volání této metody nikdy nekončí Veškeré další aktivity programu musí být vykonávány jako reakce na myší a animační události.
animationInterval | animační interval ve vteřinách. Hodnoty pod 0.1 sekundy nejsou příliš využitelné (doba překreslení může být vyšší). Animaci lze potlačit použitím extrémně dlouhého animačního intervalu (např. double.MaxValue). |
void Grendel::Base::Canvas::Display | ( | ) | [inline] |
/ Zobrazuje plátno v okně (pokud již neexistuje) a startuje animaci s animačním intervalem 0,1 vteřiny. Zbytek aplikace je prováděn v rámci událostní smyčky, tj. volání této metody nikdy nekončí Veškeré další aktivity programu musí být vykonávány jako reakce na myší a animační události.
virtual void Grendel::Base::Canvas::Repainting | ( | ) | [inline, protected, virtual] |
IBitmap Grendel::Base::Canvas::LoadBitmap | ( | Stream | bitmapStream | ) | [inline] |
double Grendel::Base::Canvas::TextHeight | ( | string | text, | |
Font | font | |||
) | [inline] |
double Grendel::Base::Canvas::TextWidth | ( | string | text, | |
Font | f | |||
) | [inline] |
void Grendel::Base::Canvas::DrawLine | ( | IShape | shape, | |
Position | startPointLocation, | |||
Position | endPointLocation, | |||
double | lineWidth, | |||
Color | color | |||
) | [inline] |
Kreslí na plátno úsečku z bodu startPointLocation do bodu endPointPointLocation. Úsečka musí být kreslena v rámci metody IShape.Painting() určitého tvaru. Tento tvar musí být předán jako první parametr. Pozice jsou relativní ke vztažnému bodu tvaru.
void Grendel::Base::Canvas::DrawCircle | ( | IShape | shape, | |
Position | centerLocation, | |||
double | r, | |||
double | lineWidth, | |||
Color | color | |||
) | [inline] |
Kreslí na plátno kružnici ze středem na pozici centerLocation a poloměrem r. Kružnice musí být kreslena v rámci metody IShape.Painting() určitého tvaru. Tento tvar musí být předán jako první parametr. Pozice jsou relativní ke vztažnému bodu tvaru.
void Grendel::Base::Canvas::DrawText | ( | IShape | shape, | |
Position | topLeftLocation, | |||
string | text, | |||
Font | font, | |||
Color | color | |||
) | [inline] |
Kreslí na plátno text daným fontem a danou barvou. Text musí být kreslen v rámci metody IShape.Painting() určitého tvaru. Tento tvar musí být předán jako první parametr. Pozice jsou relativní ke vztažnému bodu tvaru.
void Grendel::Base::Canvas::DrawText | ( | IShape | shape, | |
Position | topLeftLocation, | |||
string | text | |||
) | [inline] |
Mírně zjednodušená verze metody Canvas.DrawText(IShape, Position, string, Font, Color). Kreslí text strojopisem a černou barvou.
void Grendel::Base::Canvas::DrawRectangle | ( | IShape | shape, | |
Position | topLeftLocation, | |||
Position | bottomRightLocation, | |||
double | width, | |||
Color | color | |||
) | [inline] |
Kreslí obdélník mezi určenými pozicemi. Na rozdíl od kresby pomocí čtyř úseček zajišťuje hladké navázání stran. Obdélník musí být kreslen v rámci metody IShape.Painting() určitého tvaru. Tento tvar musí být předán jako první parametr. Pozice jsou relativní ke vztažnému bodu tvaru.
void Grendel::Base::Canvas::DrawRectangle | ( | IShape | shape, | |
Position | topLeftLocation, | |||
Position | bottomRigthLocation, | |||
Color | color | |||
) | [inline] |
Zkrácená verze metody Canvas.DrawRectangle(IShape, Position, Position, double, Color) s šířkou linek jeden pixel.
void Grendel::Base::Canvas::DrawFilledTriangle | ( | IShape | shape, | |
Position | p1Location, | |||
Position | p2Location, | |||
Position | p3Location, | |||
Color | color | |||
) | [inline] |
Kreslí vyplněný trojúhelník (vrcholy zadány jednotlivě). Trojúhelník.
musí být kreslen v rámci metody IShape.Painting() určitého tvaru. Tento tvar musí být předán jako první parametr. Pozice jsou relativní ke vztažnému bodu tvaru.
void Grendel::Base::Canvas::DrawFilledTriangle | ( | IShape | shape, | |
Position[] | cornerLocations, | |||
Color | color | |||
) | [inline] |
Kreslí vyplněný trojúhelník (vrcholy zadány v poli). Trojúhelník.
musí být kreslen v rámci metody IShape.Painting() určitého tvaru. Tento tvar musí být předán jako první parametr. Pozice jsou relativní ke vztažnému bodu tvaru.
void Grendel::Base::Canvas::DrawBitmap | ( | IShape | shape, | |
Position | topLeftLocation, | |||
IBitmap | bitmap | |||
) | [inline] |
Kreslí bitmapu. Objekt bitmapy lze získat voláním metody Canvas.LoadBitmap(Stream). Bitmapa.
musí být kreslena v rámci metody IShape.Painting() určitého tvaru. Tento tvar musí být předán jako první parametr. Pozice jsou relativní ke vztažnému bodu tvaru.
void Grendel::Base::Canvas::DrawBezierCurve | ( | IShape | shape, | |
Position | p0, | |||
Position | p1, | |||
Position | p2, | |||
Position | p3, | |||
double | widthOfCurve, | |||
Color | color | |||
) | [inline] |
Kreslí beziérovou kubiku (křivku) určenou čtyřmi body. Křivka.
musí být kreslena v rámci metody IShape.Painting() určitého tvaru. Tento tvar musí být předán jako první parametr. Pozice jsou relativní ke vztažnému bodu tvaru.
IEnumerator<T> Grendel::Base::Canvas::ObjectsOfType< T > | ( | ) | [inline] |
vrací iterátor určený pro procházení všech objektů určitého (pod)typu T na plátně. Procházení se děje přes kopii seznamu (nemůže nastat kolize, ale výčet nemusí být aktuální).
T | : | ICanvasObject |
virtual void Grendel::Base::Canvas::MouseEventDispatcher | ( | MouseButtons | buttons, | |
Position | absolutePosition | |||
) | [inline, protected, virtual] |
virtual void Grendel::Base::Canvas::Animation | ( | ) | [inline, protected, virtual] |
void Grendel::Base::Canvas::AddEventListener | ( | IEventListener | listener | ) | [inline] |
registruje naslouchače myších událostí (Canvas.MouseEventTarget)
void Grendel::Base::Canvas::RemoveEventListener | ( | IEventListener | listener | ) | [inline] |
odregistruje naslouchače myších událostí (Canvas.MouseEventTarget)
listener | [IEventListener] listener, which does not already want to receive events. |
int Grendel::Base::Canvas::Width [get] |
int Grendel::Base::Canvas::Height [get] |
double Grendel::Base::Canvas::AnimationInterval [get] |
animační interval (v sekundách). Nelze jej změnit (počáteční se nastavuje v metodě Canvas.Display())
int Grendel::Base::Canvas::Frame [get] |
MouseEventTarget Grendel::Base::Canvas::MouseEventTarget [get, set] |
IEnumerator<ICanvasObject> Grendel::Base::Canvas::CanvasObjects [get] |
IEnumerator<IShape> Grendel::Base::Canvas::Shapes [get] |