Veřejné metody | |
CloneButton (Canvas canvas, string text, double width, ICanvasCloneable pattern) | |
override void | Action () |
void | MouseEventHandler (MouseButtons buttons, Position absolutePosition) |
override void | Painting () |
hlavní kreslící metoda. Musí obsahovat všechny elemntární příkazy (primitiva) pro vykreslení tvaru. Kreslící metoda je volána volána při inicializace plátna, při jeho obnovování (např. po zakrytí okna, resp. v jednotlivých animačních krocích. Tato metoda musí být předefinována v odvozených třídách, pokud je tvar vytvářen jako elementární (tj. nesložený z jiných tvarů) | |
override void | Interaction (MouseButtons button, Position location) |
obsluha vstupních (myších) událostí. Kód obsahuje reakci tvaru na stisk tlačítka myši uvnitř aktivní oblasti. /summary> | |
void | AddToCommunicationGroup (string groupName) |
Přidává objekt do komunikační skupiny v centrální komunikačním uzlu. | |
void | RemoveFromCommunicationGroup (string groupName) |
Vyjímá objekt z komunikační skupiny. | |
virtual void | MessageReceiving (object message) |
override string | ToString () |
Chráněné metody | |
void | InheritGroupsFrom (ICanvasObject templet) |
Vlastnosti | |
override Position | LeftTopCorner [get] |
override Position | RightBottomCorner [get] |
string | Label [get, set] |
bool | IsActive [get, set] |
Position | Location [get, set] |
IShape | ParentShape [get, set] |
Position | AbsolutePosition [get] |
Color | BaseColor [get, set] |
int | Layer [get, set] |
WorldMatrix | LocalTransformation [get, set] |
WorldMatrix | TotalTransformation [get] |
Canvas | Canvas [get] |
IList< string > | ComunnicationGroups [get] |
Definice je uvedena na řádku 52 v souboru Ui.cs.
Grendel::Ui::CloneButton::CloneButton | ( | Canvas | canvas, | |
string | text, | |||
double | width, | |||
ICanvasCloneable | pattern | |||
) | [inline] |
override void Grendel::Ui::CloneButton::Action | ( | ) | [inline, virtual] |
void Grendel::Ui::CloneButton::MouseEventHandler | ( | MouseButtons | buttons, | |
Position | absolutePosition | |||
) | [inline] |
override void Grendel::Ui::Button::Painting | ( | ) | [inline, virtual, inherited] |
hlavní kreslící metoda. Musí obsahovat všechny elemntární příkazy (primitiva) pro vykreslení tvaru. Kreslící metoda je volána volána při inicializace plátna, při jeho obnovování (např. po zakrytí okna, resp. v jednotlivých animačních krocích. Tato metoda musí být předefinována v odvozených třídách, pokud je tvar vytvářen jako elementární (tj. nesložený z jiných tvarů)
Implementuje Grendel::Base::BaseShape.
override void Grendel::Ui::Button::Interaction | ( | MouseButtons | button, | |
Position | location | |||
) | [inline, virtual, inherited] |
obsluha vstupních (myších) událostí. Kód obsahuje reakci tvaru na stisk tlačítka myši uvnitř aktivní oblasti. /summary>
Implementuje Grendel::Base::BaseInteractiveShape.
void Grendel::Base::BaseCanvasObject::AddToCommunicationGroup | ( | string | groupName | ) | [inline, inherited] |
Přidává objekt do komunikační skupiny v centrální komunikačním uzlu.
groupName | Identifikace komunikační skupiny. |
Implementuje Grendel::Base::ICanvasObject.
void Grendel::Base::BaseCanvasObject::RemoveFromCommunicationGroup | ( | string | groupName | ) | [inline, inherited] |
virtual void Grendel::Base::BaseCanvasObject::MessageReceiving | ( | object | message | ) | [inline, virtual, inherited] |
Implementuje Grendel::Communication::IMessageReceiver.
void Grendel::Base::BaseCanvasObject::InheritGroupsFrom | ( | ICanvasObject | templet | ) | [inline, protected, inherited] |
override string Grendel::Base::BaseCanvasObject::ToString | ( | ) | [inline, inherited] |
override Position Grendel::Ui::Button::LeftTopCorner [get, inherited] |
Levý horní roh obdélníkové oblasti, která by měla obsahovat všechny viditelné části tvaru. Tato oblast definuje aktivní část tvaru tj. oblast v níž jsou zachytávány události myši a následně doručovány tomuto interaktivnímu tvaru. Pozice je relativní vůči vztažnému bodu daného tvaru (vztažný bod by neměl být umístěn vně aktivní oblasti)
Reimplementuje stejnojmenný prvek z Grendel::Base::BaseInteractiveShape.
override Position Grendel::Ui::Button::RightBottomCorner [get, inherited] |
Pravý dolní roh obdélníkové oblasti, která by měla obsahovat všechny viditelné části tvaru. Tato oblast definuje aktivní část tvaru tj. oblast v níž jsou zachytávány události myši a následně doručovány tomuto interaktivnímu tvaru. Pozice je relativní vůči vztažnému bodu daného tvaru (vztažný bod by neměl být umístěn vně aktivní oblasti)
Reimplementuje stejnojmenný prvek z Grendel::Base::BaseInteractiveShape.
string Grendel::Ui::Button::Label [get, set, inherited] |
bool Grendel::Base::BaseInteractiveShape::IsActive [get, set, inherited] |
interaktivní objekt je běžně aktivní, tj. reaguje na vstupní události. Pomocí vlastnosti IsActive je však možno tvar dočasně deaktivovat. To je užitečné například ve složených objektech.
Implementuje Grendel::Base::IInteractiveShape.
Position Grendel::Base::BaseShape::Location [get, set, inherited] |
umístění vztažného bodu objektu. Umístění je u podtvarů relativní ke vztažnému bodu nadřízeného podtvaru. U tvarů bez nadřízeného tvaru (= kořenových tvarů) je umístění vztaženo k fyzickým souřadnicím plátna (tj. je absolutní)
Implementuje Grendel::Base::IShape.
IShape Grendel::Base::BaseShape::ParentShape [get, set, inherited] |
rodičovský tj. nadřízený tvar. Podřízený tvar je umístěn relativně vůči nadřízenému a sdílí jeho transformace (např. je posouván spolu s rodičem). Závisí na něm také existenčně tj. při zániku nadřízeného objektu je destruován. U kořenových objekty tj. objektu, které nejsou součástí žádného objektu, má tato vlastnost hodnotu null.
Implementuje Grendel::Base::IShape.
Position Grendel::Base::BaseShape::AbsolutePosition [get, inherited] |
absolutní pozice tvaru vůči plátnu. Je vypočítána z umístění aplikací transformací v řetězci nadřízených objektů.
Implementuje Grendel::Base::IShape.
Color Grendel::Base::BaseShape::BaseColor [get, set, inherited] |
základní barva tvaru (typicky je převažující barva např. barva výplně u jednobarevných objektů). Pokud tvar nemá základní barvu je možno vrátit tzv. prázdnou barvu (= plně průhledná černá).
Implementuje Grendel::Base::IShape.
int Grendel::Base::BaseShape::Layer [get, set, inherited] |
vrstva, v níž je tvar kreslen. Tvary ve vyšších vstvách (= s numericky vyšší hodnotou) zakrývají objekty ve vrstvách nižších. Základní vrstva je vrstva 0. Lze používat i vrstvy se zápornou hodnotou.
Implementuje Grendel::Base::IShape.
WorldMatrix Grendel::Base::BaseShape::LocalTransformation [get, set, inherited] |
lokální (vnitřní) transformace tvaru. Ovlivňuje jak elementární kreslící operace (primitiva tj. Canvas.DrawXXX), tak případné podřízené objekty.
Implementuje Grendel::Base::IShape.
WorldMatrix Grendel::Base::BaseShape::TotalTransformation [get, inherited] |
globální (vnější) transformace objektu. Transformace objektu jako celku, zděděné z řetězce nadřízených objektů.
Implementuje Grendel::Base::IShape.
Canvas Grendel::Base::BaseCanvasObject::Canvas [get, inherited] |
vrací plátno, k němuž objekt patří
Implementuje Grendel::Base::ICanvasObject.
IList<string> Grendel::Base::BaseCanvasObject::ComunnicationGroups [get, inherited] |
Kopie seznamu komunikačních skupin, do níž objekt přísluší.
Implementuje Grendel::Base::ICanvasObject.